כשסטיב פגש את שרה: לא מדע בדיוני

אמ;לק: סטיב אילי הסתכל לתוך נפשו ומצא שם את שרה. לא מדע בדיוני (ויש קישור להורדה)

ברעיון של להחליף מין נתקלתי פעם ראשונה ב"קו החירום של אופיוקי" מאת ג'ון וארלי. בעולם שהוא מתאר זה היה פשוט חלק מהחיים ואני, כנער, פשוט זרמתי עם הרעיון שהיה מהפכני אבל לא הפריע לסיפור בשום צורה. אם יש חלליות וחייזרים וכפילים גנטיים, למה לא חילופי מין? הרי זה מדע בדיוני, לא המציאות.

אני לא יודע בכמה שנים ג'ון וארלי הקדים את זמנו עם הרעיון הזה, אם בכלל, אבל היום חילופי מין הם חלק מהמציאות שסביבנו. זה אמנם לוקח כאן הרבה יותר זמן מאשר בספר, אבל זה קורה. עד היום חשבתי על זה במונחים של "טוב יש כאלה, אבל זה לא קשור אלי בשום צורה"; לא משהו שבאמת עניין אותי, עד שהיום הגעתי לראיון של טוני סמית, מייסד הפודקאסט המעולה ספינת החלל ספה, עם שרה אילי, שהיתה פעם סטיב אילי, מייסד הפודקאסט המעולה תא מילוט. בימים שיותר קל למצוא שנאה וקיטוב, הסיפור האישי של שרה-שהיתה-סטיב אילי הוא של קבלה עצמית וחברתית, אמנם הדרגתית אבל, איך אומרים? זורמת. כמו שכל בחירה אישית צריכה להיות. כמו במדע בדיוני…

אילי אומרת שהמקרה שלה נדיר יחסית, לא בגלל הקבלה מסביב אלא בגלל שבניגוד להרבה טראנסג'נדרים/ות, היא לא חיה כל החיים בתחושת סבל מלהיות בגוף הלא נכון; פשוט, במשך הזמן היא ראתה שיותר נוח לה להיות שרה מאשר סטיב. תהליך, לא שבר, והיא מדגישה את התמיכה שקבלה מהסביבה. זה, כשאני מסתכל על העולם שסביבנו, באמת נשמע כמו מדע בדיוני.

והגיע הזמן שיתחיל להיות הנורמה.

(יש שם גם סיפור מד"ב נהדר וכתבה על ההיסטוריה של הז'אנר; אני לא בטוח אם הראיון, שמופיע ממש בפתיחה, הוא הבונוס או המתאבן… אבל שכל אחד ייקח מה שטוב לו)
(אה, וזה באנגלית. תסתדרו, נכון?)

StarShipSofa No 406 Zach Chapman and Kate O’Connor and Serah Eley | StarShipSofa
http://www.starshipsofa.com/blog/2015/10/14/starshipsofa-no-406-zach-chapman-kate-oconnor-and-serah-eley/

תא מילוט:
Escape Pod
http://escapepod.org/

ספינת החלל ספה:
http://www.starshipsofa.com

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.