​"אבא, ספר לי סיפור… "

מדברים הרבה על טעמו הקלוקל של הנוער, ואני מודה שיש דברים שהילדים שלי אוהבים שאני לגמרי לא מבין. מצד שני… 

האמצעי מבקש סיפור לפני השינה, הקטן משחק במיטתו והגדולה משחקת איתו ומנצלת הזדמנות להאזין מן ההפקר. ואני, מת מעייפות וצריך לצאת עוד מעט למשמרת לילה, מנסה לחשוב על סיפור קצר שאוכל לספר על טייס אוטומטי, כי הטייס הרגיל עוד רגע נרדם על ההגה. ואיכשהו, מה שעולה לי זה… 

"טוב, אבל זה סיפור מאוד עצוב. הנושא כזה כאוּב, אם תשים תחבושת לא יעזור לך שנתיים… "

"אבא זה לא סיפור, זה שיר!" הגדולה מתערבת מהצד, אבל אני ממשיך עם הדרמטיות המתבקשת, 

"הגיבור של הסיפור, להגיד אותו אסור. נגלה רק שהשם שלו… כמו אפרים".

בשלב הזה הטייס האוטומטי נחר בבוז והלך לישון, לא צריך אותו, והגדולה מצטרפת אלי לשיר; כשמגיעים ל"הנה בא אלינו" האמצעי גם שר, ובהמשך הגדולה מתקנת לי טעויות. 

לא יודע מה טעמו הקלוקל של הנוער אומר על זה, אבל 

I did something right. 

.

.

.

.

אבל לא, זה לא הספיק לו בתור סיפור לפני השינה. "אבא, ספר לי סיפור! לא שיר, סיפור!"

– טוב, טוב, מה אתה רוצה לשמוע?

אני מנסה להעיר את הטייס האוטומטי, ומקווה שאצליח לצאת מזה עם פלוטו… והוא מבקש לשמוע למה הרוסים והאמריקאים התחרו זה בזה להגיע לחלל, ולמה המלחמה הקרה לא היתה חמה. הטייס האוטומטי מודיע שיצא לפנסיה, אני גונח, מוציא מיוטיוב את הצלילים ששיגר ספוטניק-1, מסביר למה האמריקאים כל כך פחדו מלוויינים רוסיים, מסביר שארמסטרונג היה הראשון על הירח אבל גגארין היה הראשון בחלל, ושלפניו היתה לייקה, ושהרוסים שלחו גם את האישה הראשונה לחלל, ושטרשקובה היתה גם הראשונה שהיתה צריכה לא רק לשבת במקום ולא להפריע אלא גם לתקן ידנית את תכנות המנוע לקראת חזרתה לכדור הארץ. 

.

.

.

ואחרי שאמא מצילה אותי ושולחת אותי לישון לפני המשמרת, אני חושב אם יצליח לי גם על הבלדה על ארי ודרצ'י.

בתור סיפור לפני השינה? או אולי לשמור לל"ג בעומר הבא, לצ'יזבט סביב המדורה? 

================

הכלבה לייקה – האסטרונאוטית הראשונה שהקיפה את כדור הארץ | היום לפני כך וכך שנים

http://www.moonair.co.il/%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%98%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%A9%D7%94%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%90%D7%AA-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%94/

מילים לשיר גוליית – כוורת – שירונט

http://m.shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=563&wrkid=813

הבלדה על ארי ודרצ'י – ויקיפדיה

https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%91%D7%9C%D7%93%D7%94_%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%A8%D7%99_%D7%95%D7%93%D7%A8%D7%A6%27%D7%99
מילים לשיר הבלדה על ארי ודרצ'י – כוורת – שירונט

http://m.shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=563&wrkid=965

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

