עד מתי נכעס על הכרית?

הייתי ילד קטן כשגיליתי שאם אני זורק כרית על הכלבה שלנו, היא מתרגזת לא עלי אלא על הכרית: נוהמת עליה, נושכת אותה. זה הצחיק אותי, אז עשיתי את זה שוב, כמה פעמים, עד שהבנתי שזו התעללות והפסקתי. אבל הזיכרון הזה נשאר תקוע לי בראש, גם בגלל הבושה אבל לא פחות בגלל השאלה: האם כלב באמת לא מבין מי אחראי לכרית שעפה עליו?

והשאלה הזו עולה לי מחדש כל פעם שיש סיפור חדש עם שר האוצר שלנו, יאיר לפיד.

זה שמיישם את המדיניות הכלכלית של נתניהו, שהעלה אותו בעצם לשלטון, שאין לו שום מדיניות כלכלית משלו, וזה שמושך אליו את כל האש שבעצם היתה צריכה לעוף על ביבי.למה אנחנו צוחקים עליו, מפגינים נגדו, כועסים עליו?
איך אנחנו לא רואים את השירות העצום שהוא עושה לנתניהו, שקולו ופניו כמעט נעלמו לגמרי מהזירה הכלכלית, ובכך הוא מרחיק את עצמו מהגזירות שהמדיניות הכלכלית שלו-עצמו הביאה עלינו? איך אנחנו לא מבינים שבבחירות הבאות ביבי יעמוד על ההישג מול הפלסטינים/אמריקאים/איראנים, וכשישאלו אותו על הכלכלה יגיד "זה לא אני, זה לפיד" – בעוד שלפיד מיישם את המדיניות הכלכלית של ביבי, אחד לאחד?

איך אנחנו לא רואים שלפיד הוא הכרית, לא זה שזרק אותה עלינו?

ומתי נבין שכל פעם שאנחנו מתקיפים את לפיד אנחנו עוזרים לביבי?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוריק קרמר  On 31 באוקטובר 2013 at 23:25

    דוד, קלעת וצדקת.
    אני חוזר ואומר וכותב שיאיר לפיד הוא באמת אח. אח תאום של ביבי.
    אותה התנהגות של פנטזיונר, איש שאינו מכיר את העובדות ושוגה בעובדות(!) בלי הרף. איש שמבטיח מה שאינו יכול לקיים או אינו מתכוון לקיים. איש של סיסמאות וסאונדבייטס.
    אבל לביבי יש יותר נסיון. יאיר עוד יכול ללמוד

    אהבתי

    • דוד כפרי  On 1 בנובמבר 2013 at 4:53

      ביבי היה דיפלומט – שגריר ישראל באו"ם – לפני שהשתלט על הליכוד והמדינה. לפיד היה כותב בעיתון, שחקן לעת מצוא והופיע בפרסומות. הוא פרזנטור של ביבי, לא שותף ולא מתחרה, פשוט עושה-דברו.

      אהבתי

להשאיר תגובה

