הסלולרי מת. מי יהיה החדש?

מת לי הסלולרי. יומיים קרטע, ובוקר אחד פשוט מת ((הספקתי עוד לעשות גיבוי למחשב, אבל לך תדע מה באמת הצלחתי לגבות… ואיך להעביר את זה למכשיר אחר, אם הוא לא יהיה של נוקיה?)).

"קורוזיה", אמרו לי באורנג'. "יש לך ביטוח עליו ואתה יכול לממשו – כלומר לקבל מכשיר זהה, מחודש, תמורת 248 ש"ח; או שאתה יכול לשדרג. עוד שלושה חודשים נגמרת לך תקופת ההתחייבות, כדאי לך לשדרג."

כדאי לי?

המכשיר הישן עבד טוב, עד שמת – אבל הוא לא היה סמארטפון. הדבר שהכי היה חסר לי עליו זה גודל המסך וחוסר היכולת לקרוא ולערוך קבצי אופיס ו-PDF (כל הלימודים שלי בפורמטים האלה). גם מקלדת נוחה היתה עוזרת, אבל ניחא. כשקניתי אותו עוד לא היו סמארטפונים.

ועכשיו אני פונה לעזרת הקוראים: בסוף אחליט מה שאחליט, אבל מה אתם – שאינכם, אני מקווה, מייצגים את החברות הסלולריות שרוצות להרוויח על חשבוני, ממליצים? אני רוצה מכשיר אנדרואיד ((לא אייפון. לא אוהב אייטיונז ולא סובל שמחליטים בשבילי שאסור לי לעשות עם המכשיר שקניתי מה שאני רוצה. וגם לא רוצה לשלם עוד 50% תמורת "מגניבוּת", שפירושה בעצם מכשיר שיודע לעשות פחות ממכשירים יותר זולים)), במחיר כמה שיותר זול ואיכות כמה שיותר טובה, כמה שפחות התחייבות וכמה שיותר SMS-ים, נפח גלישה, רוחב פס וכו'. וכן, ברור לי שאיפשהו צריך להתפשר – אבל בשביל לעשות את הפשרה הנכונה, צריך להכיר את השטח, ונראה לי שעשרה אנשים מכירים את השטח יותר מאדם אחד. ואתם, קוראי, קצת יותר מעשרה.

אז… יש לכם המלצות? מחירים, מכשירים, חבילות, חברות…? כל מידע רלוונטי יתקבל בברכה.

תודה מראש 🙂

אעדכן, כשיהיה מה…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נועם גל  On 8 במאי 2011 at 13:09

    אני מאוד בעד אנדרואיד, באופן כללי. בארץ אתה יכול להשיג את הסמסונג Galaxy S, שמאוד נחשב בתור מכשיר איכותי ונוח. לא יודע בקשר למחיר, אבל אני בטוח שחברות סלולריות שונות יציעו לך כל מיני דילים עליו.
    על האדגרואידים האחרים (LG, סוני) פחות שמעתי, אפילו שאני מתאר לעצמי שהם גם יחסית בסדר. המוטורולה מיילסטון היה מכשיר מאוד מצליח בעולם (נקרא Droid בארה"ב), אבל הוא כבר קצת יותר מיושן מהגלקסי.

    אופציה נוספת היא לקנות מכשיר במחיר מלא, ואחר כך לקבל החזרים מהחברה הסלולרית. ככה אפשר גם לקנות מכשירים שאין אצל החברות הסלולריות כמו HTC Desire HD או Desire Z.
    אני יכול להעיד שזה עובד בצורה די גרועה – אני צריך להגיע לחשבון חודשי של 149 ש"ח, רק כדי להיות זכאי לקבל את ההחזר החודשי של 81 ש"ח שהם חייבים לי. וגם אז אני כל חודש צריך להתקשר לנציגי שירות ולהתלונן שההחזר עדיין לא הגיע כמו שצריך. אולי חודש הבא זה יעבוד…

    כמובן שכל חודש יוצאים דברים חדשים, ובדיוק עכשיו יצא ה Galaxy s2 בקוריאה, שאמור להיות הרבה יותר מהיר מהגירסה הנוכחית.

    בכל מקרה, כדאי בעיקר רק לשים לב שהמכשיר הוא עם גירסה 2.2 לפחות. אני חושב שאת ה Galaxy יעלו באופן מסודר ל 2.3 לפחות (ותמיד אפשר לשדרג לבד עם כל מיני רומים, אם יש לך כוח לשבת על זה איזה שעתיים). אני לא בטוח כמה LG וסוני מתחזקים את המכשירים שלהם, אבל כרגע הם גם באים עם 2.2.

    שאר הפרמטרים שלך תלויים אך ורק בחבילת הגלישה שאתה מקבל מהחברה הסלולרית. על הכל אפשר להתווכח ולהוריד, אם רק יודעים איך (אני לא, לצערי).

    אהבתי

  • רוני  On 8 במאי 2011 at 14:20

    HTC
    לקנות אצל משווק עצמאי (יותר זול מאשר אצל חברות הסלולר).
    לדרוש בתוקף מחברת הסלולר את אותם התנאים כאילו קנית את המכשיר אצלם. זהו החוק. אתה זכאי לאותם הנחות/החזרים וכדומה…
    לגבי נפח הגלישה וסמסים – כפי שכתב נועם – זה כבר עניין של מו"מ מולם.

    אהבתי

להשאיר תגובה

