כשאתה מעסיק עולים חדשים, אתה מונע תעסוקה מישראלים ותיקים

אני יודע, יש לי הצתה מאוחרת, אבל זו המסקנה המתבקשת מהקמפיין "אף אחד לא רוצה להעסיק אותי", שקדם בכמה ימים לאישור הממשלה להביא לארץ עוד כ-5000 עובדים זרים.

כל גל עליה לארץ התקבל רע על ידי הותיקים, כל גל עליה קיבל "זובור" מה"מסייעת" של העליות הקודמות. לא שיש עכשיו גלי עליה, אבל כשיהיו – שנדע למה לצפות. האנטי-ציונות הממשלתית התחילה כאן.

בענין אחר, או בעצם באותו ענין: ההסתדרות במו"מ עם תאילנד לקבלת הטיפול בזכויות העובדים הזרים בחקלאות: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ac20100506_12557&from=haaretz

רק להזכיר את תנאי העבודה – והחיים בכלל – של העובדים הזרים בארץ, אלה ש"גוזלים עבודה" מותיקים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • צח  On 9 במאי 2010 at 9:56

    כלומר, העובדים הזרים הם בעצם עולים חדשים?

    אני חושב שיש הבדל.

    אהבתי

    • דוד כפרי  On 9 במאי 2010 at 10:08

      לא. העולים החדשים (שהגיעו, שיבואו) יתקבלו (כבר התקבלו, בהרבה מקרים) באותה הגישה: הם גוזלים מקומות עבודה מהותיקים.

      זה תמיד היה, אבל עכשיו זה רשמי, מהממשלה. אם לא טוב להביא עובדים זרים, שלפחות בתיאוריה אמורים להיות כאן זמניים, למה טוב להביא לכאן עולים חדשים? הם לא גוזלים מקומות עבודה?

      כל עליה בהיסטוריה שלנו התקבלה רע ע"י קודמיה, אבל אף פעם לא היתה מדיניות ממשלתית רשמית נגד הגירה על הבסיס הזה.

      עכשיו יש.

      אהבתי

      • צח  On 9 במאי 2010 at 12:34

        אני חולק.

        אמנם אני צעיר בימים, אבל ממה שאני זוכר- אף פעם לא השתמשו בטיעון של "עולים חדשים גוזלים עבודה". היו לא מעט עוולות אחרות אבל אני לא זוכר את זה כטיעון.

        מלבד זאת, עולה חדש, בא לגור בארץ בהגדרה. כתושב קבע, מתוקף חוק השבות.
        עובדים זרים- בהגדרה באו באופן זמני, למטרה ספציפית: לעבוד.

        מה לא נכון באמירה שכאשר מעסיקים עובד זר לא חוקי -מונעים עבודה מתושב מקומי?
        עבודות נקיון למשל, בהחלט נופלות בקטגוריה של עבודה המבוצעת ע"י אזרחי ישראל ושעובד זר יכול לדחוק את רגליהם ממקור פרנסתם, אם רק יגבה חמישה שקלים פחות לשעה…

        (באופן כללי לא ברורה לי המגמה הזו שהעסקת עובד זר כמוה ככריתת ברית עולם איתו).

        אהבתי

      • דוד כפרי  On 9 במאי 2010 at 12:47


        אני מניח שזה לא חדש בשבילך. "מספר לבן" היה מספר רישוי לרכב שנמכר לעולים חדשים במחיר זול בהרבה ממה שנמכר לישראלים ותיקים.

        אישית, אני זוכר הרבה דיבורים בסגנון הזה בעקבות העליה הגדולה מרוסיה בשנות התשעים. לא כל כך בעיתונות הארצית אבל במקומונים זה עלה לא מעט (הייתי רואה את זה ב"זמן דרום" ובעוד עיתונים שאני לא זוכר כרגע).

        הנקודה היא שבקמפיין הזה, הטיעון עולה בצורה רשמית מצד מדינת ישראל:
        "עובדים זרים = ישראלים מובטלים."
        מכאן, הדרך קצרה מאוד ל:
        "עולים חדשים = ותיקים מובטלים."

        וזו, כבר אנטי-ציונות.
        המדינה זרעה את הזרע הזה, בקמפיין הנוכחי.
        חכה לעליות הבאות (אם יהיו) ותראה.

        אהבתי

להשאיר תגובה

