ללמד תנ"ך ולהישאר בחיים

לא הרבה קורה שאני מסכים חד משמעית עם מישהו שמבקר את מערכת החינוך, אז שימו לב להמלצות של האיש הזה. האם יש סיכוי שמישהו במשרד החינוק מקשיב? לא נראה לי. כבר שנים שהם עסוקים בועדות, ועדות ועוד ועדות. יישום בשטח יש רק כפרוייקטים בשלבי ניסוי, פיילוט – כך אפשר להביא תורמים עשירים מחו"ל, להראות להם גן ילדים מתפקד למופת בלב שכונת מצוקה (שעובד לפי תוכנית שמיישמים בהיקף מלא בארצות שונות, בעיקר במזרח הרחוק, שם כשאומרים "החינוך מעל לכל" באמת מתכוונים לזה), ולהגיד לתורם שצריך הרבה כסף כדי להוציא את התוכנית משלב הפיילוט.

כמה שאני מכיר יותר לעומק את משרד החינוך, אני מבין יותר ויותר שישועה למערכת החינוך לא תצא משם.

עצוב.

"דורון קורן, מורה ומבקר ספרות, הלך ללמד תנ"ך בחטיבת הביניים בבת ים, וחזר עם דו"ח מטלטל על מערכת החינוך: על בעיות המשמעת שנולדו מהתקנות הבלתי-אפשריות של משרד החינוך, על תוכניות הלימוד מוכות האקדמיזציה שהצמיחו תלמידים בורים ולקויי למידה, על עבודת הפקידות הסיזיפית המוטלת על המורים, וגם על התלמידים שלמדו לאהוב תנ"ך ולקרוא בלי שגיאות. התיקון, אדוני שר החינוך, נמצא בכיוון ההפוך מזה שמתווה משרדך כבר עשרות שנים"

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • בלוגר  On 14 ביוני 2009 at 13:16

    דיון גדול בבלוג הזה
    http://www.popup.co.il/?p=4410#comment-290795

    אהבתי

  • תמי  On 14 ביוני 2009 at 22:48

    אבל רפורמות מייצרים אצלינו בלי פיילוט בכלל
    קח לדוגמא את יצירת חטיבות הביניים
    מה שצריך לבדוק בקטן – ישר סוחפים לתוכו את כל המערכת
    העיקר להותיר חותם

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: