שירים מוזרים לחתונה

(על הרשימה הזו אני חושב כבר חודשים ולא מצליח למצוא את הזמן לשבת ולכתוב אותה כראוי לה. כדי שתפסיק להציק לי בראש, החלטתי לזרוק לכאן ראשי-פרקים שלה ולראות אם עדין תידרש כתיבת גרסא משופצרת…)

כתבתי כאן כבר פעם על הקושי שלי לשמוע שיר בלי לשים לב למלים. הקושי הזה מפריע במיוחד בחתונות; אני רוקד לי עם החוגגים ופתאום שם לב שבין מילות השיר לבין רעיון החתונה יש סתירה מהותית. אם זה החתרנות של "בחורה מבית טוב", זריקת בן-הזוג מ"אני אשרוד", הסטוץ של "אהבה קצרה" או הטראגיות של "קופאקאבאנה" (את כולם שמעתי בחתונות בשנה האחרונה), ברור שמי שהחליט להשמיע את השיר הזה דוקא בחתונה לא שם לב למלים, כי אם קופאקאבאנה כן למה "פנקס הקטן" לא?

ראשי פרקים? אולי יצא ראש פרק…

נו, שוין. אני עסוק מדי בימים אלה מכדי לשבת ולכתוב כמה דברים שמחכים כבר הרבה זמן, אבל הם ממשיכים להציק לי בראש שאכתוב אותם. גם הם עוד יצאו, אולי בראשי-פרקים ואולי כרשימות שלמות. אולי בחופשת הסמסטר…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רוני  On 28 בדצמבר 2007 at 11:18

    בחתונה שהייתי בא לפני כשנה הזוג המאושר רקד את הסלואו המסורתי שלהם לצלילי "דמעות" של אייל גולן!
    http://www.mp3music.co.il/Lyrics/96.html

    אני הייתי בשוק קל…

    אהבתי

  • מודי  On 28 בדצמבר 2007 at 11:57

    בואי כלה
    Every breath you take
    Its raining men

    אהבתי

  • דוד כפרי  On 28 בדצמבר 2007 at 13:16

    אני מודה – היפלתם אותי…

    אהבתי

  • גלעד סרי לוי  On 29 בדצמבר 2007 at 23:31

    אם תלך אל השוק
    תראה אותה בוכה
    אישה יפה בין הפירות
    מוציאה עוד ממחטה

    הרוכלים לה צועקים
    מה קרה לך חמודה
    זה אהובי שלא רוצה
    הוא מצא לו נערה

    קחי לך תפוחים ותמרים
    המתיקי את יומך
    הוא לא שווה את הכאב
    שמתרוצץ אצלך בלב

    גם את זה שמעתי בחתונות, לא פעם

    אהבתי

  • שירה  On 1 בינואר 2008 at 17:40

    … ללא מצרים בשירים.

    ואולי זה תלוי באדם שמאזין,
    אבל לפחות בשבילי- עיקר הכוח הוא במוזיקה, לה משדכים כמה עיצורים, כדי שיהיה נוח בפה…
    (לא בגלל ש"חשבתי והחלטתי"- פשוט כמו שתי גבירות, שאחת מהן יותר מופנמת, והשנייה צדה את כל חוזיה בלי הניד עפעף, וכאשר הן ביחד- כולם נשבים בקסמיה של האחרונה.)

    קורה גם להיפך-
    לדוגמה, בתפילות רבות ובעיקר בהקשרים דתיים יהודיים, מתאימים לצירופי מילים מאד פיוטיים זבל מוזיקלי, ואני מאד רוצה לסלק את מוזיקת הרחוב שנכנסה לארמון מהדלת האחורית…

    – אבל יופי שמתפללים, ויופי שמתחתנים.
    -גם אם לא שמים לב כלכך…

    אהבתי

להשאיר תגובה

