אלימות, חתולים ועוד קצרים

זאב ארליך העלה שאלה על אלימות בין ילדים, שהזכירה לי משהו שכתבתי כאן פעם. נראה שהרשימה ההיא עדין מושכת אש, כל פעם שמישהו מגגל "שולמית בלנק", ואני ממשיך למחוק משם הודעות השמצה מכותבים שמסרבים להזדהות. אני לא בטוח שזה הפיתרון הטוב ביותר, אבל במצב מערכת החינוך הנוכחי, בה למורים יש 100% אחריות בלי שום סמכות, הרחקת ילד לחדר הרגעה נראית לי הרע במיעוטו. זאב לקח את הרעיון הזה צעד אחד קדימה, ובכך יצר שינוי מרשים אצל הילד האלים; ברור שזה לא תמיד יעבוד כל-כך יפה, אבל עדין זה יותר טוב ממה שמורה בבית-ספר תיכון יכול לעשות עכשיו לתלמיד אלים: כלום.

בענין אחר, זאב גם העלה מחשבות על בודו, הקשורות לקשתוּת, ובשרשור הקצר שנוצר הובא קישור לסרטון שמדגים צורת ירי שלא ראיתי מעולם. בקרוב תהיה שוב סדנת קשתות, אבל דברים כאלה אני לא אלמד שם…

אה, ואל תנסו את זה בבית.

חתולים – לאחרונה יוצא לי להתאמן בשעות הערב, על דשא ליד הבית; חתולים שצופים בי, כנראה בענין רב, גורמים לי לחשוב שוב על מהם רכות-תנועה, שחרור, ריכוז ונחישות. אני לא מאוהבי החתולים המושבעים, אבל למי שעוסק באמנויות לחימה קשה לא להתרשם מהיכולת התנועתית של הטורפים הקטנים האלה. אם מישהו רק היה יכול להסביר לי מה כל-כך מענין אותם להסתכל עלי מתאמן כל ערב…?

קבוצת השיאצו היתה אמורה להיפגש במהלך הקיץ, פגישות שנדחו קודם בגלל בעיות טכניות ואחר-כך בגלל החוסרפתן. בקרוב נחזור להיפגש, ותוך כשבוע אפרסם פרטים על הקורס הבא.

 

סדנת קשתוּת תתקיים ב-1.08.06, פרטים כאן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • angel eyes  On 19 ביולי 2006 at 8:43

    חתולים הם פשוט חכמים. טוב, אולי לא כולם…

    איפה קראתי את זה, שהכלב אומר "האדם מאכיל אותי, מטפל בי, מגדל אותי בביתו, הוא כנראה אלוהים"

    והחתול אומר "האדם מאכיל אותי, מטפל בי, מגדל אותי בביתו, _אני_ כנראה אלוהים"

    אהבתי

  • אחד שמתרגל צ'י קונג  On 19 ביולי 2006 at 13:31

    אני שמח שאתה מעלה כאן את ענין החתולים .אני נוהג מידי ערב לעשות אימון אישי של שעה על דשא שמבודד מההמון .וגם אצלי קיימת התופעה הזו של חתול קבוע שמגיע למקום , נשכב במרחק מספר מטרים וצופה בי .בדקתי וניסיתי להצליב מידע עם מומחים לחתולים שסיפרו לי שמנגנוני החישה לעוצמות אנרגיה אצל חתולים הם מערכות רגישות מאד ;ואם אתה מתרגל נכון ומיצר דינמיקה אנרגתית באזורך סביב שחתול ששוהה בסביבה יתקרב ,ישכב ויהנה מהשדה האנרגתי .אגב, ממקור אחר אני יודע שחתול היא החיה הכמעט בודדת שמשתמשת בזמן תנועה בדאן טיין .תתבוננו היטב בחתול מהלך על חבל /ענף דק או חתול שנופל ממקום גבוה -תשתכענו גם אתם

    אהבתי

  • עומר  On 19 ביולי 2006 at 16:17

    החלק במרכז הראיה של החתולים שקשור בעקיבה אחרי תנועה הוא ממש עצום (יחסית לגודל מוחם). חתולים בכלל "אוהבים" גופים נעים ועוקבים בשקיקה אחרי כל דבר שזז. אפשר להבין למה – זו תכונה נדרשת אם אתה משיג את מזונך בציד….

    אהבתי

  • דוד כפרי  On 19 ביולי 2006 at 22:31

    חנן,
    אולי קראת את זה כאן?
    http://www.notes.co.il/kafri/20203.asp

    אחד שמתרגל,
    אני מכיר הרבה תיאוריות על חתולים ואנרגיה, לא מכיר אף הוכחה.

    עומר,
    גם כלבים הם ציידים, והתגובה של כלבים לטאי-צ'י שונה לגמרי; מנסיוני, הם נובחים בהיסטריה ומתקרבים בריצה. בפעמים שזה קרה לי לא היה לי אומץ להמשיך להתאמן והייתי חייב לעצור להיות ידידותי לכלבים, אחרת הייתי די בטוח שיתקיפו – ואני מדבר על יותר מפעם אחת. אני זוכר במיוחד כלב אחד שהיה נובח בהיסטריה, ואני בטוח לגמרי שהסיבה היחידה שלא התקיף אותי היא שהיה קשור…

    אהבתי

להשאיר תגובה

