גשקו 2006, יום שלישי

גשקו 2006, יום ראשון

גשקו 2006, יום שני

יום שלישי 09 מאי 2006

מחוץ לבנין 14 מתקיימת תערוכת ציוד חקלאי, המוני מכונות חקלאיות וטרקטורים גדולים וקטנים בכל פינה, המוני נציגים של חברות, חוות, קיבוצים ומושבים ומדינות זרות – ואצלנו עושים קאטה, בשקט, לאט, בריכוז, בלי להתייחס לבאלאגאן שבחוץ. מדי  פעם טועה מישהו מהחקלאים ונכנס אלינו, ונעצר בהבעת הפתעה כשהוא רואה אותנו. אי של שפיות בבלאגאן שבחוץ… 

הבאלאגאן מפריע. קשה להתאמן כשיש רעש והמולה מסביב. אבל איכשהו, אולי בגלל הקבוצה הגדולה, אולי בגלל ההרגל שברגע שמתחילים להתאמן לא מפסיקים, האימונים מתנהלים כסדרם וההמולה בחוץ עוברת לידנו, לא חודרת פנימה. הלוגיסטיקה עובדת למופת: בכל הפסקה יש על שולחנות בפינות מים, מיץ, מים חמים לקפה או תה, כוסות, סוכר, כפיות… איך זה קורה לא ברור, אבל נדמה לי שצריך להודות לדדי על חלק גדול מזה, ולעוד רבים על עבודה לא קלה, בהתנדבות, לעזרת כולנו.

יש הרבה יתרונות לקיום גשקו במקום מסודר, מאובטח, עם שרותים נקיים וקרובים וחנויות לממכר מזון במרחק מטרים ספורים ממקום האימון; יש לזה גם חסרונות, אבל עליהם אפשר להתגבר ובסך-הכל ראו עוד אנשים שיש טאי-צ'י בארץ…

כשמגיע המאסטר, הוא עובד עם ההיישי על עוד 4 מהחיות של שינג-אי, ואני שם לב שוב לדרך בה הרגל שלו נוחתת ברקיעות – היא נתקעת באדמה כאילו היתה שם תמיד. אין רעידה בברכים או העברת משקל, ברגע שהרגל נוגעת באדמה המשקל עליה כאילו לא זזה כלל. ייקח לי שנים להגיע לזה, אם בכלל…

מאסטר יחיאל-ניר נשאל פעם על הפגישה הראשונה שלו עם מאסטר וונג פו-לאי, והוא ענה שהמאסטר "בלט בחוסר-ההתבלטות שלו". זו הגדרה טובה; במבט ראשון, מאסטר וונג הוא אחד האנשים הכי לא-מרשימים שראיתי; הוא לא האיש שכולם יסתכלו עליו ברגע שייכנס בדלת. הוא איש קטן, לא נראה חזק או שרירי, לא הולך בצורה מיוחדת או בולט בשום צורה אחרת… עד שהוא עושה קונג-פו.

יהודה כתב, בתגובות לרשימה מיום שני: "… אישית, איני יודע אם הייתי מגיע אי פעם להבנה בהקשר לפשטות התנועה של המאסטר ללא אימונים של שנים על שנים בטאי צ'י. קליפות על קליפות של תחפושות ומחשבות יש להוריד כדי להגיע לגרעין הפנימי, ובכל פעם שמשהו "מסתדר" אנחנו מגלים בעצם שהוא הופך לפשוט יותר, נוח יותר, טבעי יותר ("תעשה את זה טבעי …", נשמע מוכר?)
כנראה שהמאסטר הוריד הרבה יותר קליפות מכולנו (אולי ביחד) ולכן נע בצורה מושלמת, כזו מושלמת שרק הוא יכול לשפר אותה עוד."

אני לא יודע אם מישהו שלא עשה טאי-צ'י הרבה שנים יראה כמה מיוחדת התנועה של המאסטר; די בטוח שמי שאין לו סבלנות פשוט ישתעמם וילך, אבל מי שיעמוד ויסתכל עליו כשהוא מוביל קבוצה, אפילו של ניושיצו והיישי שעוסקים באמנויות לחימה קרוב לעשרים שנה, יראה את ההבדל.

כשעוברים משינג-אי לטאי-צ'י, אני מנסה להיצמד לקצב של המאסטר. לא קל, במיוחד בתנועה הראשונה בקאטה, אותה הוא עושה לאט במיוחד. מזמן אני יודע "סוד", שאם את התנועה הראשונה בקאטה עשית טוב – כל הקאטה תלך לך טוב, ואם לא – יהיה לך קשה "לחזור לתלם" במהלך הקאטה. הפעם אני מנסה לשמור שהמשקל יהיה על נקודה טיפה לפני העקב לאורך כל התנועה הראשונה; הרבה יותר קשה ממה שזה נשמע, כי דוקא בתנועה הזו יש נטיה להעביר משקל קדימה, לאצבעות, אבל כשזה מצליח נדמה שהידיים עולות בעצמן, "צפות" כלפי מעלה בלי טיפה של מאמץ, והמשך הקאטה נראה פשוט… אחר.

בתשובות לשאלות, המאסטר מדגיש שוב ושוב את החיבור בין רפואה ללחימה בקאטה: התנועה הנכונה מבחינה "רפואית" היא גם החזקה יותר מבחינה לחימתית. ההדגמות שלו, כמו התנועה שלו, פשוטות בצורה מטעה. בתשובה לשאלה על הקושי ליישם טכניקות בלחימה, הוא עונה, כצפוי: "תמשיך להתאמן!"

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רענן  On 10 במאי 2006 at 10:04

    אפשר לבקש ממך משהו? כשאתה שולח עדכון על פוסט חדש למנויים שלך, תוסיף כמה מלים שמתארות את תוכן הפוסט, כדי שנדע מה אנחנו הולכים לקרוא (מעבר לכותרת). תודה.

    אהבתי

  • ג'ני-לי  On 10 במאי 2006 at 18:07

    אם בענייני גשקו עסקינן, שמעתי שהמאסטר מגיע גם לאימון ביום שישי בפארק . רציתי לשאול , אם אתה יודע , באיזו שעה הוא מגיע? תודה

    אהבתי

  • דוד כפרי  On 11 במאי 2006 at 1:17

    ג'ני,
    אני מקווה שאדע במהלך יום חמישי.

    אהבתי

  • דוד כפרי  On 12 במאי 2006 at 7:54

    לא יהיה אימון עם המאסטר בפארק, רק השיעור הרגיל שם, בשעה הרגילה.

    אהבתי

  • ג'ני-לי  On 12 במאי 2006 at 16:56

    קצת מאכזב, אבל תודה על התשובה בכל זאת.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: