גשקו 2006, יום רביעי

גשקו 2006, יום ראשון

גשקו 2006, יום שני

גשקו 2006, יום שלישי

יום רביעי 10 מאי 2006

היום גיליתי שריר חדש לשחרר, בכתף.
אולי בגלל התיקון שקיבלתי מהמאסטר אתמול, אולי בגלל העייפות ואולי בגלל שחשבתי על משהו אחר, פתאום השתחרר שריר קטן בכתף, ויד ימין "צנחה" למקום, כאילו תמיד רצתה להגיע רק לשם, ואני לא נתתי. כמה עוד שרירים כאלה יש לי לשחרר?

ש' בא אלי באחת ההפסקות וביקש לראות מה בדיוק תיקן לי המאסטר; הראיתי לו, עליו, את ה"לפני" וה"אחרי", ואת החיוך המופתע שעלה על פניו יבין רק מי שעבר דבר דומה; סוג של תגלית, אולי מין סאטורי…

בחוץ עדין התערוכה החקלאית, ובזמן אחת הקאטות נכנסת חבורה של נציגים הודיים(?), לבושים חליפות לבנות, ומישהו אומר: "הנה באו לאשפז אותנו…" זה באמת מראה מוזר – מאות ישראלים במקום אחד, ושקט. פשוט שקט. חוץ מהמזגנים לא שומעים כלום. לא יודע מה חשבו ההודים, אבל לישראלים שנכנסו בלי לדעת למה לצפות זה בטח נראה מוזר. אולי אפילו בלתי-אפשרי…

בזמן אחת הקאטות עלתה לי מחשבה, שהנה אני כאן בין מאות מתאמנים, עושה בדיוק את אותן התנועות ואותו האימון כמו כולם, ובאותו זמן אני משחק מין תופסת עם מוביל הקאטה בנסיון להיצמד לקצב התנועה שלו, לזוז בדיוק איתו – מה שהופך, למרות נוכחות עוד מאות אנשים, את כל הענין למין שיעור פרטי שלי עם מוביל הקאטה; ובאותו זמן אני לגמרי לבד עם הגוף שלי והמחשבות שלי, באימון שהוא אישי לגמרי ואין איש שותף לו.

שיעור קבוצתי, פרטי ואימון אישי, שלושתם בו-זמנית. ובין לבין אני מגלה, שכדי לעקוב אחרי התזמון של מוביל הקאטה צריך להסתכל לא על הידיים שלו, אלא על הרגליים; אני מנסה זאת בחזרות להופעת הסיום, כשאנחנו עושים קאטה עם חרב, וזה עובד.

כשמגיע המאסטר חוזרים על החיות של אתמול (שינג-אי), ואז עובדים על הקאטה של הקוף; תנועה אחת לא מובנת לי, ואני זוכה להדגמה מהירה וממצה של המאסטר. זו לא דחיפה, זו משיכה! לא הבנתי לאן הולך הכוח… מסביבי כולם צוחקים, ואני תוהה אם המשיכה שהרגשתי בגב התחתון ברגע ההדגמה של המאסטר, היא שאחראית על זה שפתאום השתחרר לי משהו בגב התחתון… די בטוח שזה לא היה מכוון מצד המאסטר, אבל מה אכפת לי? 🙂

כשהמאסטר עוצר לענות לשאלות, מתרוצץ באולם ילדו של אחד המתאמנים, רודף אחרי כדור, ואני מסתכל עליו ועל האנשים מסביב ונזכר בשיחה שניהלתי אתמול, בדרך הביתה, עם מ', מקבוצת באר-שבע, שאמר שיש כאן כל מיני אנשים, מכל מיני קבוצות שלא היית מצפה לראות יחד: חרדים, כיפה סגורה, חילונים-סתם, אנשי שאנטי יוצאי הודו, אקדמאים לצד פועלי בנין, אנשי עסקים לצד עובדי מדינה, אנשי היי-טק ליד תלמידי ישיבה, רופאים MD לצד מטפלים אלטרנטיביים, נשים וגברים, חיילים וגמלאים… וכולם מתאמנים יחד.

המאסטר עוצר את סבב השאלות להדגיש דבר שנראה לו חשוב: שאלו אותו מספר פעמים על צ'ן פאן-לינג, שיש אומרים שהיה מורו של וואנג שו-צ'ין, המורה של מאסטר וונג פו-לאי. מאסטר וונג אומר שצ'ן ו-וואנג הכירו, אבל לא היה ביניהם קשר של מורה ותלמיד; כשהוא-עצמו פגש את צ'ן, הוא קרא לו "מר צ'ן", כפי שפונים לאדם מכובד, ולא "מאסטר צ'ן" כפי שפונים למורה, או למורה של המורה. כשצ'ן פאן-לינג מת, וואנג שו-צ'ין ו-וונג פו-לאי הגיעו ללוויה אבל לא לבשו בגדי אבל כמצופה מתלמידיו של המת. בנוסף, יש הרבה הבדלים בין הקונג-פו של וואנג שו-צ'ין לזה של צ'ן פאן-לינג; הטאי-צ'י אולי נראה דומה במבט שטחי, אבל מי שמסתכל לעומק יראה את ההבדלים והם עמוקים מאוד.

מאסטר וונג פו-לאי הוסיף שיש היום לא מעט אנשים שאומרים שהם למדו אצל צ'ן פאן-לינג, אבל כנראה שחלקם לא יודעים שצ'ן מת לפני יותר מארבעים שנה; אין היום כמעט אנשים חיים שבאמת למדו אצל צ'ן, אבל נראה שזה לא מפריע לאנשים שונים לטעון לשייכות לשושלת שלו.

במסורת הסינית, שייכות לשושלת מאוד חשובה; מי שטוען שוואנג שו-צ'ין למד אצל X ולא אצל Y, מנתק אותו משושלת מורים אחת ומחבר אותו לשניה. למאסטר וונג היה חשוב להדגיש את אותנטיות השושלת שממנה מגיע הידע המרכיב את השיטה שאנחנו לומדים: שושלת של מורים שהולכת אחורה אל מייסדי השינג-אי והפה-קואה, ומעבירה הלאה את הידע המצטבר של מאסטר אחרי מאסטר.

בין לבין, קיבלנו הודעה חשובה: מחר אמורה להתקיים הופעה כלשהי בגני התערוכה, והכניסות לגני התערוכה ייסגרו – גרסא אחת אמרה ב-19:00, גרסא אחרת ב-18:30. מי שרוצה לצפות בהופעת הסיום של הגשקו צריך להגיע לפני סגירת השערים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • תום לייבסון  On 11 במאי 2006 at 8:25

    תנסה להתעטש עם ילד על הכתף – ההתכווצות המסונכרנת של ה"אפצ'י" הופכת א-סימטרית, והנה גיליתי שריר חדש…
    מעניין מתי אצליח לשחרר אותו 🙂
    רעיונות ?

    אהבתי

להשאיר תגובה

