סמוראי, טלית ורפואה משלימה

אחד יפה, אחד מרגיז: קישורים

הארץ הביא מאמר על היחס לכעס בזן וביהדות: נובושיגיי הלוחם היפאני והציצית של הרבי מזסכיז'

ובלי שום קשר, "דפי בריאות" העלו מאמר התוקף את התנהלותן של מרפאות "רפואה משלימה" של קופות החולים. מנסיון של כמה שנות עבודה ב"כללית רפואה משלימה", כל מילה אמת. אמנם יש שם גם מטפלים טובים ורופאים טובים, אבל השורה התחתונה היא רווח, ובהנהלה יושבים כלכלנים, לא מטפלים ברפואה משלימה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • רחלי שבי  ביום 16 בינואר 2006 בשעה 21:46

    זה מה שקורה, וזו מגמה עולמית – הפציינט/מטופל/מתרפא חדל מלהתקיים, הוא הפך ללקוח. הגוף הכלכלי שמנוהל על ידי אנשי עסקים ולא אנשי מקצוע טיפולי ו/או עם לב, שואף להרוויח כמה שיותר על חשבון הלקוח.

    ספר דנדש (במקור מ87', אבל פורסם במהדורה שמתייחסת לשינויים דלעיל) מרכז נסיון מריר ונוקב של רופא ביחס לשירות הרפואה הציבורית – "איך להרוג כמה שפחות מטופלים", דר' לונדון.

    אהבתי

  • דוד כפרי  ביום 16 בינואר 2006 בשעה 22:21

    תוכלי לתת פרטים מלאים של הספר, המחבר וההוצאה?
    לא מצאתי בגוגל 😦

    אהבתי

  • לנה  ביום 18 בינואר 2006 בשעה 12:38

    החברה שלנו נמצאת במצב מתמיד של תחרות – מצד אחד זה גורם להתפתחות מהירה, מצד אחר גורם להווצרות לחצים איומים במקום שהם לא אמורים להיות ו-/או לא מוצדקים.
    הרבה פעמים אנשים שוכחים את המניע הראשוני לפיתוח כזה או אחר ומה שמעניין אותם זה לא התוצאה האמיתית-ריפוי של חולה, ידע כתוצאה מלימודים וכד' אלא רק ציון או רווח כספי…

    הכתבה הבאה היא חלק של תרבות וקצב חיים של היום
    אנחנו אוהבים להיות צודקים…
    http://www.nature.com/news/2006/060109/full/060109-13.html

    ציטוט:
    People enjoy being right, … . The phenomenon pervades our society; even doctors have been shown to follow their initial hunches, Lindgaard says, relying heavily on a patient's most immediately obvious symptom when making a diagnosis. "It's awfully scary stuff, but the tendency to jump to conclusions is far more widespread than we realize"

    אהבתי

  • דוד כפרי  ביום 19 בינואר 2006 בשעה 8:13

    לא יפרחו פרחים באביב…"
    יהודה עמיחי כתב, וצדק.

    אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.