עזר כנגדו, קינג-קונג ועידן רייכל – קצרים

עזר כנגדו – יצא לי לעבור על האתר, לראות את זה ולהתפלא – איך הצלחתי לכתוב את זה עוד לפני שהתחתנתי? ובמחשבה שניה, למה לא הזכרתי את "עזר כנגדו" כשכתבתי על המשוב על-פי אנדו?

קינג-קונג – אני לא נוהג להמליץ על סרטים, אבל הפעם אמליץ דוקא על קולנוע – אל תראו את הסרט הזה בבית, אל תחכו ל-DVD, אל תסמכו על מערכת קולנוע ביתית (אלא אם יש לכם מסך בגודל כל הקיר ומערכת סאונד בהתאם), ובשום אופן אל תחכו לראות אותו בטלוויזיה. לכו לקולנוע, קנו פופקורן וראו אותו כמו שצריך. מה שפיטר ג'קסון עשה בסרטי "שר הטבעות" (ואל תתחילו עם המחלוקת ספר/לא ספר, הסרטים כסרטים היו מעולים) הוא עשה שוב בקינג-קונג – סרט שלוקח את הסיפור המקורי והופך אותו למודרני (למרות ההתרחשות בשנות השלושים של המאה הקודמת), אקטואלי, חי ומאוד, מ-א-ו-ד מותח – כמעט כל הסרט על קצה המושב, וברגעים שלא פשוט התפעלנו מהיופי. הכי חשוב: קינג-קונג שלו זז כמו גורילה אמיתית, לא כמו אדם בחליפת גורילה ולא כמו בובת אנימטרוניקס. (נקודה שעלתה לי בראש בזמן הסרט – אומרים שיש בחורות שנמשכות לטיפוס הזה, שלא ממש מדבר אבל יש לו לב זהב; OK, הבנתי שבחורות טובות נמשכות לבחורים רעים, אבל תשמעי, הוא לא בנאדם….)

עידן רייכל – אני יודע, גיליתי את אמריקה, אבל בכל זאת – דיסק לא דומה להופעה, ואחד ההבדלים הגדולים הוא בסאונד ובחדות השמיעה. יצא לי להיות בהופעות בהן היה פשוט קשה להבין את המילים, למרות שבדיסק הן היו ברורות. אצל רייכל והפרוייקט, ממש לא; הוא נותן כבוד לטקסטים שהוא וצוותו שרים, ודואג שנבין את המלים (היפהפיות) ולא רק נשמע את המוסיקה. חשוב. לכו למופע, הוא שווה כל גרוש.

————————————-

קורס שיאצו בסיסי – במרכז הישראלי לטאי-צ'י, שיעור הדגמה: יום ו' 27.01.06, 9:00-13:00

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • תמי ליבנה  On 9 בינואר 2006 at 19:45

    אני ראיתי את ההופעה שלו בפסטיבל התמר
    בשפך זוהר.
    המקום מדהים והרעיון לעשות שם הופעות גאוני
    ההופעה היתה מדהימה זה בעצם לא הופעה שלו זה פרוייקט שלם.
    בהחלט המלצה נכונה

    ואם מדברים על קינג קונג
    אין תגובה
    אפילו על ביתר ירושליים יש לי מה להגיד
    על קינג קונג לא!

    🙂

    תמי ליבנה.

    אהבתי

  • דוד כפרי  On 9 בינואר 2006 at 21:47

    להגיב שאין תגובה זו עדין תגובה…
    😉

    אהבתי

  • לנה  On 11 בינואר 2006 at 11:45

    מאז שראיתי את ההופעה – לא מסוגלת להקשיב לאלבום… כי זה פשוט לא "זה" . אי אפשר להשוות ביצוע שלהם בהופעה ובהקלטה. אז אני אישית קצת בבאסה מאז שראיתי את ההופעה שלו 🙂

    אהבתי

  • דוד כפרי  On 11 בינואר 2006 at 12:17

    האלבום היה טוב והופעה גרועה קלקלה לך?
    או להפך?

    אהבתי

  • לנה  On 12 בינואר 2006 at 12:41

    להפך!!! ההופעה כל כך הרבה יותר טובה מהאלבום , שאלבום לא עושה לי את זה יותר !! 🙂

    אהבתי

  • ערן ניר  On 31 בינואר 2006 at 16:34

    פעם ראשונה שאני מגיב כאן אבל אני קורא נלהב
    הי דויד, זה בּוֹקוּדֵן.

    הייתי בהופעה של עידן ומבחינתי זו הייתה חוויה רוחנית של ממש.
    פשוט מדהים.

    ללא ספק שני תקליטיו נשמעים אחרת לאחר ההופעה
    אבל הם עדיין טובים בזכות עצמם.

    מומלץ בחום

    אהבתי

להשאיר תגובה

