תרשום לי פעמיים שיאצו

"תרשום לי פעמיים שיאצו
מאת רוני לינדר-גנץ
כיום יכול כל אדם להכריז על עצמו כמטפל ברפואה משלימה. בתחום הפרוץ הזה קופות החולים מציבות רף לא אחיד, איגודי מטפלים פועלים באופן עצמאי להרחקת גורמים לא מקצועיים ומשרד הבריאות מבטיח שהוועדה הדנה בנושא תפרסם את מסקנותיה בהקדם"

 

מה שלא מסופר בכתבה, הוא שיש מקצועות – כמו השיאצו בו אני עוסק – שבהם אין איגוד; שברוב המקרים, מי שהקים את האיגוד היו מנהלי המכללות הגדולות, שהם מטבע הדברים אינטרסנטיים; שבתחום הרפואה הסינית, עד כמה שידוע לי (יתכן שאני לא מעודכן) יש שני איגודים, שמתחרים ביניהם; ושקופות החולים שוכרות אמנם את בוגריהן של "המכללות המוכרות", אבל זה לא מבטיח לא את רמת המטפל ולא את רמת הטיפול בפועל.

מי שהולך לקבל טיפול, בקופות החולים ובמגזר הפרטי, צריך לבדוק היטב מה ואת מי הוא מקבל, וכמה הוא משלם על זה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Trackbacks

להשאיר תגובה

