וויברוּצים ושיאצו

ביום שישי האחרון העברתי סדנת וויברוצים, והודעתי שאני פותח הרשמה לקורס שיאצו.
וויברוצים (מלשון וויברציה) זו טכניקה טיפולית שגיליתי? פיתחתי? לא יודע – עוד אנשים עושים דברים דומים, כל אחד עם הזוית שלו.
כל מי שאני מכיר שמטפל במגע ולמד טאי-צ'י אצלנו, מתישהו מגיע למשהו דומה.

מדובר על יצירת תנועה של טלטול/הרעדה, עדין מאוד, מהיר מאוד וכמעט לא-נראה-לעין מבחוץ, שיוצר בפנים תחושה ש"הגוף זורם". בניגוד לרוקינג של שיאצו, זה לא רק פותח סטגנציות אלא גם ממלא ומחזק.

החיוכים אומרים הכל…

אומרים לי ש"וויברוצים" דומה ל"עצמת הרכות", שמעולם לא ניסיתי; לא מפתיע, כי בסופו של דבר בכל שיטות הטיפול במגע יש ענין משותף – מטפלים בבני-אדם.  אבל וויברוצים יצאו מתוך השיאצו וחוזרים אליו – מווברצים גם נקודות-לחיצה ו/או מרידיאנים, לא רק את הגוף השלם, ומשלבים זאת בטיפול שיאצו "רגיל" – זה אינו טיפול בפני עצמו, לפחות לא כמו שאני מכיר ומלמד זאת.

כנראה שכמו באמנויות לחימה סיניות, "המורה הוא השיטה" – ואני קודם כל איש טאי-צ'י ואח"כ איש שיאצו, וכל מה שאעשה מגיע מתוכם וחוזר אליהם. כשאלמד וויברוצים זה יהיה מתוך השיאצו, כשאלמד שיאצו זה יהיה מתוך הטאי-צ'י, ואם זה דומה למשהו שמישהו אחר עשה או עושה –

יופי 🙂

יהיו עוד סדנאות, אעדכן כאן לקראתן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

